Γύρη

Στα χρώματα, συνήθως, κυριαρχεί το κίτρινο, το πορτοκαλί, το λευκό και το σκούρο καφέ ή μαύρο.

Η γύρη (γνωστή και ως ανθόσκονη ή σπέρμα λουλουδιών) είναι η πλουσιότερη τροφή σε φυτικές πρωτεΐνες, βιταμίνες, αντιβιοτικές ουσίες, ένζυμα, ιχνοστοιχεία, φλαβονοειδή και φυσικές ορμόνες.

Αυξάνει την αντίσταση των τριχοειδών αγγείων, προστατεύοντας έτσι τον οργανισμό από τις εγκεφαλικές αιμορραγίες, μειώνει τους υψηλούς σφυγμούς της καρδιάς και συμβάλει στη μακροζωία.

Περιέχει βιολογικά ενεργές ουσίες που ελέγχουν την όρεξη, την απόθεση λίπους στον οργανισμό, τη
λειτουργία των ωοθηκών και του θυρεοειδούς αδένα.

Περιέχει γοναδοτρόπες ορμόνες που είναι οι βιολογικά δραστικές ουσίες που δρουν απ’ ευθείας στους γενετικούς αδένες. Η σπερματογένεση στον άνδρα και η εξέλιξη των ωοθυλακίων στη γυναίκα καθορίζονται από τις ορμόνες αυτές.

Bοηθά στη διανοητική λειτουργία, δίνει ευεξία και βελτιώνει τη σεξουαλική κατάσταση.

Στα παιδιά αυξάνει τον αριθμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων κατά 30%, την αιμοσφαιρίνη κατά 10% και βοηθάει στη διάπλαση.

Τρόπος βρώσης γύρης

Για ενήλικες η συνιστώμενη δόση είναι 20 γρ/ημέρα (1 κουταλιά της σούπας). Σε παιδιά άνω των 3 χρόνων συνιστώνται 5 γρ/ημέρα (1 κοφτή κουταλιά του γλυκού). Προτείνεται να καταναλώνεται για 5 μήνες συνεχώς, μετά να ακολουθήσει διακοπή ενός μήνα και επανάληψη του κύκλου. Απαραίτητο είναι η κατανάλωσή της να ξεκινήσει με μικρή πο
σότητα (τη μύτη του κουταλιού για 2-3 μέρες), για να συνηθίσει το στομάχι. Αυξάνουμε σταδιακά την ποσότητα μέχρι την επιθυμητή δόση. Η γύρη καταναλώνεται αυτούσια, διαλυμένη σε χυμό ή γάλα ή αναμιγμένη στην τροφή μας.

Η γύρη που διατίθεται είναι νωπή και όχι αποξηραμένη. Έτσι η γεύση της και τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά παραμένουν αναλλοίωτα. Ως ευαίσθητη τροφή διατηρείται στην κατάψυξη.